Online bestellen bij Rutten Schoenen
Maak een voorselectie van schoenen die u wilt bekijken. Gebruik hiervoor de tabbladen en de navigatie waarmee u de selectie kunt verkleinen. Door op de afbeelding van een schoen te klikken ontvangt u meer informatie van de betreffende schoen. Klik op de maat die u wilt bestellen.
Kiest u voor "in winkelwagen", dan kunt u verder gaan met "afrekenen" of verder gaan met winkelen. Kiest u voor “afrekenen” dan komt u in het scherm waar u de benodigde gegevens kunt invullen om af te rekenen. U kunt kiezen om een account aan te maken, waardoor u de volgende keer dat u iets koopt, kunt inloggen en niet uw gegevens opnieuw hoeft in te vullen.
U kunt ook afrekenen als 'eenmalige aankoop' als u geen account wenst aan te maken.
Kiest u als verzendwijze voor "Afhalen in Spijkenisse", dan ontvangt u een ontvangstbevestiging, waarin vermeld staat dat wij uw bestelling gedurende 2 werkdagen reserveren binnen welke termijn u de gelegenheid heeft om te komen passen. Een print van de ontvangstbevestiging heeft u nodig als u uw bestelling afhaalt .
Als betaalwijze kunt u kiezen uit 3 opties:
1. Betalen met iDEAL (internetbankieren). Met iDEAL kunt u betalen via uw eigen bank. U rekent dan af binnen uw vertrouwde internetbankier omgeving. Dit is vertrouwd, veilig en gemakkelijk. U kunt direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich hiervoor hoeft aan te melden. (Dat werkt zo: wanneer u gebruik maakt van internet bankieren bij ABN AMRO Bank, Rabobank, SNS Bank, Fortis Bank, ING Bank of Friesland Bank, dan kunt u gebruik maken van iDEAL. U plaatst de bestelling in het winkelmandje en u kunt vervolgens de bestelwijze kiezen. U kunt vervolgens kiezen om te betalen met iDEAL. U kiest dan uw bank en u wordt doorgelinkt naar uw eigen internetbankier omgeving waar uw betaling klaarstaat. U vult de ontbrekende gegevens in en doet de betaling. Het bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven en Rutten Schoenen krijgt bericht dat de bestelling is betaald. Zodra de iDEAL bevestiging door ons is ontvangen zal de bestelling (indien dit zichtbaar is voor 16.00 uur) via Post.NL zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk de volgende dag) worden bezorgd. U dient een handtekening voor ontvangst te zetten. Indien u bij de eerste afleverpoging niet thuis bent probeert Post.NL het op een later tijdstip een tweede keer. Indien aflevering niet mogelijk is zal u de mogelijkheid worden geboden om het pakket af te halen op het Postkantoor;
2. Bankoverschrijving.
3. onder rembours. Indien u kiest voor de optie rembours zal de bestelling (indien geplaatst voor 16.00 uur) via Post.NL zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk de volgende dag) worden bezorgd. U dient een handtekening voor ontvangst te zetten en het factuurbedrag te betalen. Indien u bij de eerste afleverpoging niet thuis bent probeert Post.NL het op een later tijdstip een tweede keer. Indien aflevering niet mogelijk is zal u de mogelijkheid worden geboden om het pakket af te halen op het Postkantoor en kunt u het pakket binnen 1 week op het Postkantoor afhalen en betalen.
Voor een bestelling die via IDEAL of via vooruitbetalen is betaald brengen wij geen bezorgkosten in rekening. Uitzondering zijn afgeprijsde artikelen hiervoor brengen wij € 5,- in rekening. Voor een bestelling die onder rembours zal worden bezorgd brengen wij € 20,00 in rekening.
Daarna bevestigt u de bestelling met “plaats bestelling”.
Status van de bestelling
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u automatisch per e-mail een orderbevestiging met een overzicht van de bestelde artikelen. Ook kunt u de order op de site terugvinden bij "Orderstatus" indien u een account heeft aangemaakt en bent ingelogd. Zodra de betaling heeft plaatsgevonden ontvangt u van ons een mail. Zodra de bestelling is verwerkt zal er nogmaals een mail worden verzonden dat het pakket onderweg is met een Track&Trace code en een link om het pakket te volgen.
Bestelling wijzigen
Tijdens het bestelproces kunt u altijd producten verwijderen of toevoegen. Is de order geplaatst, dan kunt u in principe geen wijzigingen meer door voeren. Indien de order is geplaatst en u ontdekt dat u niet de juiste schoen of maat heeft besteld kunt u altijd contact met ons opnemen via telefoonnummer 0181-618801 zodat gekeken kan worden of de juiste maat/schoen nog op voorraad is en de order kan worden gewijzigd.
Reservering annuleren
Als u hebt gekozen voor "Ophalen in Spijkenisse", dan kunt u de reservering alleen nog annuleren via een e-mail onder vermelding "Annuleer reservering" met bijbehorend bestelnummer of even bellen naar 0181-618801.
Retourneren en ruilen
U heeft een zichttermijn van 14 dagen, ingaande de dag na ontvangst van de door u bestelde schoenen. Tijdens de zichttermijn heeft u de mogelijkheid de artikelen terug te sturen, waarbij u de mogelijkheid heeft om zonder enige verplichting de ontvangen artikelen te retourneren. De kosten voor terugzenden zijn voor uw rekening. U kunt het artikel zonder opgave van een reden retourneren/verzenden naar ons adres Rutten Schoenen VOF., Nieuwstraat 133-135 Spijkenisse (met retour / herroeping formulier).
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolgen van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. “Wij mogen wachten met terugbetalen tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.”
Voordat wij de schoenen opsturen controleren wij deze op eventuele beschadigingen en of er 2 dezelfde maten inzitten, dit wordt aangetekend op de retourformulier, met handtekening van de controleur.
Tijdens de zichttermijn dient u zorgvuldig om te gaan met de schoenen/laarzen en slechts in die mate te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u de schoenen/laarzen wenst te behouden. Wij behouden ons het recht voor om in geval van door u veroorzaakte schade aan geretourneerde artikelen, eventuele kosten in rekening te brengen. Denkt u daarbij aan gedragen schoenen c.q. laarzen, die onverkoopbaar zijn geworden. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit.
Indien u de spullen wilt terug sturen kunt u het bestelde met alle geleverde toebehoren het liefst in de originele verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) aan ons te retourneren zoals hiervoor omschreven.
Bij een ruilverzoek kunt u het beste contact opnemen voor de werkwijze met één van onze medewerkers. Telefoon: 0181-618801 of e-mail: shop@ruttenschoenen.nl Verschillen in aankoopbedrag tussen het teruggestuurde en opnieuw bestelde artikel zullen worden teruggestort of worden verrekend.
Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het misschien gebeuren dat u na aankoop een materiaal of productiefout ontdekt. Wij raden u dan ook aan de geleverde schoenen/laarzen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en indien nodig zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via bovenstaand telefoonnummer of via e-mail.
Klachtenprocedure
Indien u niet tevreden bent neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op via telefoonnummer: 0181-618801 of via e-mail shop@ruttenschoenen.nl , natuurlijk kunt u er ook mee in de winkel langskomen en uiterlijk binnen 1 week zullen wij op uw klacht reageren, met vermelding van de te volgen procedure, retour leverancier of reparatie bij schoenmaker.
Bezorgen
De door u bestelde artikelen worden door Post.NL bij ons opgehaald en indien de bestelling is geplaatst en betaald voor 16.00 uur (meestal) de volgende dag bij u bezorgd. U dient een handtekening voor ontvangst te zetten. Indien u niet thuis bent zal Post.NL het pakketje nogmaals de volgende dag aanbieden. Als u dan wederom niet thuis bent ontvangt u van Post.NL een bericht dat u het pakketje kunt ophalen bij het Postkantoor.
Prijzen
Al onze prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
Bezorgkosten
U betaalt per bestelling binnen nederland geen bezorgkosten, behalve bij afgeprijsde artikelen. Voor een bestelling die onder rembours zal worden bezorgd brengen wij € 20,00 in rekening. Voor een bestelling naar het buitenland, (alleen op aanvraag) brengen wij €10,00 in rekening.
.
Bij een omruiling kunt u dat aangeven of per mail of per telefoon .
Bij retournering van de gehele bestelling betaalt u alleen de rechtstreekse kosten van het terugzenden. Na ontvangst van de retournering zal het gehele factuurbedrag worden geretourneerd.
Bij twijfel of vragen over de bezorgkosten kunt u telefonisch contact opnemen via tel.nr. 0181-618801